دنیای کیف و کفش

خرید کوله پشتی و اطلاعاتی که باید در هنگام خرید آن داشته باشید

خرید کوله پشتی

مقدمه

خرید کوله پشتی به چه اطلاعاتی نیاز دارد؟ اگر زیاد رفت و آمد دارید به کوله پشتی نیاز دارید. فرقی نمی‌کند، چه مشغول تحصیل باشید، چه قصد سفر و ماجراجویی داشته باشید، چه بخواهید به کوهنوردی بروید، کوله پشتی همراه مناسبی برای شما خواهد بود. کوله پشتی‌ها برای پر شدن با وسایل و چیزهای گوناگون طراحی می‌شوند.

خرید کوله پشتی

بعضی از آنها مناسب سفر هستند حال آنکه بعضی از آنها برای رفت و آمدهای روزانه به محل تحصیل یا محیط کار مناسب هستند. بعضی از آنها برای کوهنوردی طراحی شده‌اند حال آنکه بعضی از آنها برای حمل لباس‌ و کفش تا باشگاه کارایی دارند. با این حساب چه اطلاعاتی برای خرید کوله پشتی مناسب به کمک ما خواهد آمد؟ در این مطلب 9 عامل کلیدی در انتخاب و خرید کوله پشتی بررسی می‌شود.

راحتی

با فاصله‌ زیادی از بقیه، راحتی مهم‌ترین عامل در خرید کوله پشتی مناسب است. اگر کوله پشتی طوری باشد که به پشت شما فشار بیاورد، در بهترین حالت دیگر همیشه از آن استفاده نمی‌کنید. در بدترین حالت اما، ممکن است بدن شما به خاطر آن آسیب ببیند. ساختار کوله پشتی در راحتی آن نقش قابل توجهی دارد. به ویژه شکل طرف پشت، بندهای شانه و گیره‌ها و کمربندها در راحتی آن نقش دارند. در هنگام انتخاب کوله پشتی به طراحی کوله پشتی دقت کنید که طوری باشد که هنگام استفاده از آن راحت باشید.

دوام

شما به دنبال خرید کوله پشتی باکیفیت هستید. کوله پشتی‌های با کیفیت از مواد بادوام درست می‌شوند. این مواد از پارچه‌های با دوام گرفته تا زیپ‌ها را شامل می‌شود. اصلی‌ترین عاملی که باعث می‌شود مردم کوله پشتی‌های خود را دور بیاندازند، پارگی در بندهای شانه و در رفتن زیپ است. بندهای شانه از همه بیشتر در خطر پاره شدن هستند.

نکات خرید کوله پشتی


برای همین هنگام خرید کوله پشتی به دوخت و مواد این بخش توجه ویژه داشته باشید. از کشیدن باری که کوله پشتی شما برای آن طراحی نشده خودداری کنید. این کار باعث می‌شود بندهای کوله پشتی شما پاره شده، زیپ‌هایش در بروند، و به اصطلاح از کار بیافتد. در هر حال بهتر است توجه داشته باشید که تعمیر این موارد چندان هزینه‌بر نیست. شاید بهتر باشد قبل از دور انداختن کوله پشتی خود اطمینان حاصل کنید که قابل تعمیر نیست.

حفاظت از محتویات

کوله پشتی شما تا حدی باید در مقابل آب ضد نفوذ باشد. همچنین باید چارچوب‌بندی خاصی برای حفاظت از تجهیزات الکترونیکی شما داشته باشد. لازم نیست که کوله پشتی شما 100% ضد آب باشد. همین که در حدی ضد آب باشد که بتواند محتویاتش را از یک روز بارانی به سلامت بگذراند کافی است. در مورد چارچوب‌بندی نیز مهم است که اندازه آن با لپ‌تاپ یا تجهیزات الکترونیکی دیگر شما برابر باشد. در صورتی که چارچوب‌بندی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از وسیله شما باشد کوله پشتی شما به خوبی از محتویات محافظت نخواهد کرد. اگر به یک کوله پشتی برای رفتن به کلاس و برگشتن به خانه نیاز دارید، باید یکی که مناسب قرارگیری کتاب‌ها و وسایل شما باشد پیدا کنید.  هنگام خرید کوله پشتی به این عامل، یعنی حفاظت از محتویات توجه کنید.

اندازه

انتخاب یک کوله پشتی که متناسب با بدن شما باشد و تمام وسایل شما را در خود جای دهد مهم است. اندازه مناسب در حدود اندازه طول پشت شما می‌شود. کوله پشتی مناسب باید گیره راحتی روی شانه شما داشته باشد. برای انتخاب اندازه مناسب به حجم وسایل خودتان و محتویاتی که می‌خواهید در آن بریزید توجه کنید. کوله پشتی‌های بسیار کوچک انتخاب خوبی برای کاربردهای روزمره هستند ولی  برای کوهنوردی و کمپ کردن در کوهستان، نیاز به کوله پشتی مخصوص کوهنوردی دارید. به همین علت باید در زمان خرید کوله پشتی، اندازه آن را حتما مدنظر داشته باشید.

نیازهای شما

انتخاب از بین کوله‌های روزانه، کوله پشتی‌های کوهنوردی، ساک‌های مسافرتی و کوله پشتی‌های مینی‌مالیستی هر خریداری را گیج می‌کند. جدای از اندازه که باید مناسب باشد، طراحی و ساخت کوله پشتی هم باید متناسب با نیازهای شما باشد. باید ببینید که برای چه فعالیتی به آن نیاز دارید؟ در چه آب و هوایی می‌خواهید از آن استفاده کنید؟

خرید کوله پشتی

پاسخ دادن به این پرسش‌ها به شما در انتخاب موردی که مناسب فعالیت‌های شما باشد، کمک می‌کند. اگر قصد دارید از کوله پشتی برای سفر استفاده کنید، باید دنبال مشخصات متفاوتی باشید که با کوله پشتی باشگاهی یا استخری، متفاوت است. پس نیازهای خود را هنگام خرید کوله پشتی، به دقت بررسی کنید.

جنس و مواد تشکیل دهنده

کوله پشتی مورد نظر خود را بر اساس جنس و مواد تشکیل دهنده آن انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که تا سال‌ها مشکلی برای آن پیش نیاید و دچار خرابی و پارگی نشود. برخی از پرکاربردترین جنس‌های کوله پشتی شامل کتان، نایلون مخصوص کیف و لباس، کوردورا، نایلون ضد پارگی، پلی‌استر، و چرم هستند.

سازماندهی داخلی

بعضی کوله پشتی‌ها از داخل لخت هستند و جای خاصی برای وسایل مختلف در داخل آن‌ها تعبیه نشده است. بعضی کوله پشتی‌ها با کلی جیب و جا سازماندهی شده‌اند. هر چه کوله پشتی شما بیشتر سازماندهی داشته باشد، وسایل بیشتری می‌توانید در آن بگذارید. در این کوله پشتی‌ها امکان دسترسی به وسایل نیز با سرعت بیشتری وجود دارد. طوری برنامه‌ریزی کنید که فقط چیزهایی که نیاز دارید را در کوله پشتی خود نگه دارید.

بودجه خرید کوله پشتی

قیمت یک کوله پشتی چند در می‌آید؟ قیمت یک کوله پشتی باید در کیفیت مواد مورد استفاده، هزینه دوخت و طراحی آن بازتاب داشته باشد. مواردی مثل اینکه کوله پشتی دارای طراحی خاصی باشد، دست‌ساز باشد یا در کارخانه تولید شده باشد، می‌تواند در قیمت خرید کوله پشتی تاثیر بگذارد.

خرید کوله پشتی

طراحی و استایل

یک کوله پشتی برای یک آقا یا خانم متشخص باید بین کاربردی بودن و زیبایی توازن داشته باشد. کوله پشتی باید به طرزی حرفه‌ای دوخته شده باشد تا چه برای رفتن به باشگاه از آن استفاده کنید و چه برای سایر مقاصد روزمره، به خوبی متناسب با شخصیت شما باشد.

وزن مناسب

وزن کوله پشتی هم یکی دیگر از آیتم‌های مهمی است که در هنگام خرید کوله پشتی اهمیت زیادی دارد. اگر وزن کوله پشتی زیاد باشد، وقتی اقلام مختلف را در آن قرار بدهید، وزن بیشتر هم می‌شود و در نتیجه فشار زیادی را به ستون مهره‌های شما وارد می‌کند و در بلندمدت برای سلامت شما ایجاد مشکل خواهد کرد. وزن کوله پشتی بویژه در کاربردهایی مثل کوهنوردی که ورزشکار باید ساعت‌ها پیاده‌روی کوهستانی داشته باشد، بسیار مهم است و اندکی وزن اضافی در کوله پشتی می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند. پس در هنگام خرید یک کوله پشتی، حتما به وزن آن هم توجه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از خاطره بگ در زمینه مهمترین نکات خرید کوله پشتی صحبت کردیم. بدون شک این روزها که قیمت محصولات مختلف سطح بالایی دارند، باید در هنگام خرید هر وسیله‌ای از جمله کوله پشتی، دقت بسیار زیادی داشته باشیم و پیش از خرید مهمترین آیتم‌هایی که در نتیجه موثر هستنید را در نظر بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *