دنیای کیف و کفش

انتخاب کفش زنانه مناسب – نکات طلایی برای انتخاب مناسب‌ترین کفش

انتخاب کفش زنانه

مقدمه

اغلب خانم‌های شیک پوش علاقه خاصی به خرید انواع کفش‌های مختلف دارند. علاقه‌ای که گاهی تبدیل به یک اعتیاد شده و خانم‌ها را وادار می‌کند تا هر ماه یک کفش جدید بخرند. اما، خرید کفش زنانه به این سادگی‌ها هم نیست و نیاز به بررسی‌های دقیق دارد. در واقع در انتخاب کفش زنانه ابتدا باید سایز پا و قد افراد در نظر گرفته شود که در ادامه به صورت مفصل در این باره صحبت خواهیم کرد. همچنین، رنگ کفش نسبت به لباس‌های بالاتنه نیز بسیار مهم بوده و تاثیر به سزایی در زیبا جلوه دادن شما خواهد گذاشت.

انتخاب کفش زنانه

راهنمای انتخاب کفش زنانه

اولین گام در خرید کفش زنانه توجه به سایز پای شماست؛ به گونه‌ای که اگر سایز پای شما بیش از 40 است، بهتر است از کتونی و کفش‌های اسپورت استفاده کنید؛ زیرا کفش زنانه نیاز به سایز پای کوچک داشته تا ظرافت زن را جلوه دهد. در واقع خانم‌های سایز بزرگی که اقدام به پوشیدن کفش‌های مجلسی می‌کنند، هم از نظر سلامتی و هم از نظر استایل دچار مشکل می‌شوند.

نکته بعدی در خرید کفش زنانه توجه به قد است. شاید تعجب کنید اما کفش‌های پاشنه بلند مخصوص افرادی با قد متوسط و نسبتا بلند است. افرادی که دارای اندامی قلمی و کشیده هستند با پوشیدن کفش پاشنه بلند زیبایی‌ و فروتنی زنانه را جلوه می‌دهند. حال، افراد کوتاه قدی که در سودای دستیابی به حداکثر قد هستند با پوشیدن کفش پاشنه بلند تنها موجب جلب توجه شده و اندام خود را به چالش می‌کشند. به عقیده طراحان مد، خانم‌های قد کوتاهی که کفش پاشنه بلند می‌پوشند در اصل ضعف خود را نشان داده و گویی پذیرفته‌اند که قد آن‌ها کوتاه است. این دسته از خانم‌ها انتخاب‌های مناسب‌تری مثل کفش‌های پاشنه متوسط دارند که علاوه بر زیبایی به حفظ سلامت و وقار آن‌ها هم کمک کند.

انتخاب کفش زنانه

نکات مهم در انتخاب کفش پاشنه بلند

بسیاری از خانم‌ها در سودای پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند با طرح‌های مختلف و رنگارنگ هستند. در واقع کفش پاشنه بلند علاوه بر زیبایی‌هایی که به زن می‌بخشد موجب اعتماد به نفس او در بین سایرین نیز می‌شود. اما، اگر در انتخاب کفش پاشنه بلند اشتباه کنید ممکن است تا ابد از پوشیدن آن صرف نظر کنید.

توجه به سایز کفش هنگام انتخاب کفش زنانه

“نگران نباشید! پس از چند بار پوشیدن در پای شما آزاد خواهد شد!” این همان دیالوگ همیشگی و کلیشه‌ای فروشندگان کفش است؛ به یاد داشته باشید که فروشندگان نباید به جای شما تصمیم بگیرند. اگر حس کردید که پای شما در کفش پاشنه بلند راحت نیست فورا آن را با سایز‌های بزرگتر جایگزین کنید. چراکه کفش پاشنه بلند چیزی نیست که به این زودی‌ها جا باز کند.

راهنمای انتخاب کفش زنانه

توجه به برند سازنده کفش

در انتخاب کفش زنانه پاشنه بلند کمی دست و دل باز باشید و بودجه زیادی برای آن در نظر بگیرید. سعی کنید این کفش‌ها را از برندهای معروف و اورجینال خریداری کنید. هیچگاه دستمال کاغذی نمی‌تواند مانع خورده نشدن پشت پای شما شود. در واقع کفش‌های تقلبی و بی کیفیت هیچ توجهی به این مساله نداشته و اغلب پاشنه و انتهای پا را دچار زخم می‌کنند. از این رو، با خرید کفش‌های اورجینال به راحتی با کفش‌های پاشنه بلند خود در مسابقات دو و میدانی شرکت کنید!

توجه به پاشنه کفش

بهتر است کفش‌های پاشنه بلند را در سایزهای متوسط خریداری کنید؛ به گونه‌ای که پاشنه آن‌ها کمتر از 7 سانتی متر باشد. در واقع کفش‌هایی با پاشنه بیش از 7 سانتر فشار زیادی به کمر شما وارد خواهند کرد و در بلند مدت شما را با مشکلات زیادی مواجه می‌کنند. همچنین، قوس بیش از حد کفش نیز می‌تواند استخوان پای شما را به مرور بد فرم کند.

از عرق کردن پاهای خود جلوگیری کنید

در انتخاب کفش زنانه پاشنه بلند بسیار هوشیار باشید. در واقع به دنبال مدل‌های ضد عرق باشید و یا از پدهای ضد عرق استفاده کنید. همچنین، می‌توانید با مالیدن کرم‌های مخصوص به کف پا و روی پای خود از عرق کردن آن جلوگیری کنید. البته، یک راه مقرون به صرفه‌تر وجود دارد که آن پوشیدن جوراب پارازین است. اما، این جوراب‌ها نیز با هر کفش پاشنه بلندی ست نمی‌شوند.

انتخاب کفش با توجه به راحتی آن

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام انتخاب کفش زنانه توجه به راحتی آن است. اگر دچار مشکلاتی مثل دیسک کمر یا آرتروز زانو باشید، بهتر است کفشی را انتخاب کنید تا کفی طبی مناسبی داشته باشد و سلامت شما را دچار مشکل نکند. در این مواقع، انتخاب‌های محدودتری دارید و بهتر است ابتدا به فکر سلامتی باشد و سپس کفش زیبای دارای کفی طبی و راحت را انتخاب کنید.

نکات انتخاب کفش زنانه

انتخاب کفش با توجه به بودجه

معمولا، افراد سالی 2 الی 3 بار اقدام به خرید کفش می‌کنند و با شرایط اقتصادی کنونی، این خریدها کمی محدودتر شده است. از قدیم یک رسمی در بین ایرانی‌ها باب است که باید تنها در سال نو اقدام به خرید کفش کرد. از این رو، اگر می‌خواهید در اواسط سال مجبور به خرید مجدد کفش نشوید از مدل‌های چهار فصل خریداری کنید. کتونی بهترین گزینه انتخاب برای شماست. کتونی‌های دخترانه در اصل برای تمامی فصول سال طراحی شده و این امر می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد.

چگونه کفش را با سایر لباس‌های خود ست کنیم؟

بسیاری از خانم‌ها با خرید کفش‌های مشکی شر ست کردن لباس را از سر خود باز می‌کنند. از آن جایی که رنگ مشکی با تمامی رنگ‌ها به راحتی ست می‌شود این کار معقولانه به نظر می‌رسد. اما، شما می‌توانید با کمی خلاقیت از رنگ‌های خاص نظیر رنگ نود استفاده کنید. رنگ‌های نود مابین رنگ بژ و صورتی بوده و از نظر شیک بودن حرف اول را می‌زنند. شما می‌توانید مانتوهای رنگ نود را با کفش‌های بژ یا صورتی ست کنید.

انتخاب کفش زنانه

البته، در صورت حضور در مهمانی‌های رسمی می‌توانید از یک نیم تنه سفید با یک شلوار لی به همراه یک کفش مجلسی مشکی رنگ استفاده کنید. این یک ترکیب رویایی برای مهمانی‌های پر زرق و برق است؛ در واقع انتخاب کفش زنانه مشکی رنگ در این مجالس شما را در کنار شیک بودن، خیلی با شخصیت جلوه می‌دهد. شما می‌توانید کفش‌های کرمی و گلبه‌ای را نیز مد نظر خود قرار دهید. تصور کنید یک بالاتنه خردلی با یک شلوار فری استایل کرم رنگ بر تن کرده‌اید. حال با پوشیدن یک کفش گلبه‌ای توجه همگان را به سوی خود جلب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از خاطره بگ سعی کردیم شما بانوان عزیز را با مهمترین نکات در زمینه انتخاب کفش زنانه آشنا کنیم و نکات مختلفی از استایل کفش گرفته تا راحتی و نوع پاشنه آن را مطرح کردیم. بدون شک اگر پیش از خرید، به نکات مطرح‌شده در این مقاله توجه کنید و سلیقه شخصی خودتان را هم در نظر بگیرید، پس از خرید کفش پشیمان نخواهید شد و بهترین انتخاب ممکن را خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *